Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Seefeld
gelegen op 1180m, waar men ook gewone prachtige wandelingen kan maken,waar men één wordt met de natuur, reëen , eekhoorns en vogels welke uit uw hand komen eten, langs  de Möserersee,Lottensee, de golfplatz  met 18 loch, naar de prachtige Wildmoosalm, die binnenin zeer prachtig afgewerkt is, en waar uitbater Walter , er altijd de ambiance weet in te houden

voorbij de nu droge Lottensee , ziet men de Lottensee hutte, welke zeer gemakkelijk bereikbaar is langs de golfplaats wandelen, ziet men het ferrienheem een mooi zicht op de Mossernsee als men er kalm bij blijft , komen zelfs eekhoorns uit uw hand eten wandelend rond het Seefelder meer,hier komen dieren  uit uw hand eten zelfs de vogels , komen de zaadjes uit uw hand pikken uw welkom snapps , bekomt u uit een origineel  snapps fonteintje dat welkoms snapps fonteintje staat des winters , natuurlijk binnen de  in het bos te opserveren dieren hangen hier opgezet , leuk om zien deze goed gevulde spek platte , wie kan daar nee tegen zeggen maar zeg kijk eens , een apfelstrüdel mit vanilli sause, een maaltijd op zich voor Antonio is dit maar een opwarmertje ,zo werd men bediend, zijn rekord bedraag 8 volle glazen op elkaar , daar hangen foto's van in de alm

Koningstour boven Seefeld

Vanaf Seefeld 1180m ,kan men de bergtour aanvangen,men moet dan wel zeer vroeg aanvangen,om de 1200 m hoogte verschil te overbruggen, ook kan men de bergtrein naar de Rosshutte 1751m nemen,en overstappen in een gondel die u tot op 2074 m brengt, dan verder op de kam van de bergketen,men weet niet waar eerst kijken, zelfs soms langs beide zijden diepe ravijnen en prachtige verzichten, om verder te wandelen,naar Seefelder Spitze 2221 m, Reither Spitze 2374 m, langs smalle bergpadjes ,over en langs rotsen, waarin kabels bevestigd zijn,om u langs en over de rotsen te hijsen,ook staat er een van boomstammen gemaakte ladder , om zo bij de Nördlinger Hütte 2239 m te komen . De terugweg namen wij langs de Härmelekopf,om zo met de kabelbaan over de ravijn,terug bij de Rösshütte onze prachtige wandeling te beeindigen.Boven in de Rösshütte,kan men bij het avondmaal, genieten van de ondergaande zon en de lichten van Seefeld,terwijl een Tiroler duo, het avondeten, de sfeer en het uitzicht, met leuke Tiroler muziek, zeer aangenaam maakt.

op dergelijke wandelpaadjes heeft men langs beide zijde een prachtig uitzicht deze vastgemaakte kabels helpen om over de rotsen te klimmen, en zo enig vasthouden te hebben langs deze met boomstammen gemaakte ladder , kan men deze steile rotswand beklimmen, richting Nordlinger hutte pas op daar boven als je iets wil eten, ze halen het eten uit uw hand, zoals je ziet is het beter zelf iets te gooien , ze vangen het op in de vlucht in volle zomer bij valavond, een zicht op Seefeld terwijl de zon onderging konden wij van ons lekker eten genieten van de aangepaste tiroler muziek bij mooie muziek boven in de Rosshutte,een lekkere maaltijd, en een prachtig avond zicht , meer moet dat niet zijn een zicht op het stillaan indommelende Seefeld, zelfs in de zomer , moet men hierboven temperaturen onder 0 ° trotseren om dergelijke zichten te kunnen waarnemen

Scharnitz

Een klein dorpje voorbij Seefeld, goed voor familie - en mooie bergwandelingen.
Ik wil er graag enkele aan jullie voorstellen via een foto montage.

Oberbrunn alm

Starten op een parking juist voor Scharnitz,kan men de Oberbrunn alm in 2 u wandelen bereiken langs een breed pad waar ook mountainbiks gebruiken, om de alm te bereiken, wij nemen de hochwaldweg, een kronkelend bergpad over de Zäunlkopf 1763 m, waar men prachtige vergezichten heeft,gedeeltelijk door het bos,zo was de warmte wat draaglijker, om na ongeveer 3 u ,de Oberbrunn alm 1523 m te bereiken. Daar aangekomen werden we met een snaps ( of.... 2 ) verwelkomd door Fritz, een oude gekende, maar ik werd direct begroet met mijn voornaam. Hier kan men ook iets drinken en eten, en om te betalen, zegt Fritz ;"kijk op het kaartje en reken zelf uit", zo gaat dat daar boven, een gans gemutlicher atmosphäre.
Ik zou zeggen geniet maar mee.

een oeroude Tiroler berg alm hoe hoger men wandeld hoe mooiere kijk op de natuur onze vaste berggids voorop fier pauzeren voor de prachtige achtergrond,met de voorbije nacht besneeuwde bergtoppen, ja zelfs in de zomer sneeuwt het hierboven juist aangekomen en Fritz staat al met zijn fles klaar dat is een apetit brood een kaasbrood, de kaas is dikker dan het brood, hier is dat normaal bekijk even het spekbrood, mals om in dergelijke repen spek te bijten ik had mij vergist van glas,was even uitleg aan het geven, en dat proefde ik meteen,het verschil met mijn fles zoals u ziet deze wandeling voor kinderen geen probleem de terugweg langs de moutainbike route, ook de weg om met 4 x 4 , de alm te bevoorraden

Eppzirler alm

Vertrekkende van de parking voor Scharnitz, volgen we de moutainbike route,tot de splitsing links < <  Oberbrunn alm en rechts  > > Eppzirler alm 1459 m.Te voet , maar dan minder steil dan naar Oberbrunn alm.Men kan op de parking ook de Alpenexpress nemen, een treintje welke de liefhebbers, langs een kronkelend en kabbelend riviertje, tot bij de alm brengt,een mooie relatief vlakke wandeling, waarbij men in ongeveer 2 u , een hoogte verschil overbrug van 200 m, zeker te doen met kinderwagens.

met deze alpen express kan men gemakkelijk de Eppzirler alm bereiken langs wildwater rivieren deze wildwater rivieren brengen gans het jaar door , veel water naar het dal ook met moutainbikes gemakkelijk bereikbaar

Gleirsch klamm

Men kan op een parking in Scharnitz vertrekken , of verder doorrijden en starten aan het Weisenhof. Als men hier het woord " klamm " gebruikt,mag men iets natuurlijks en wonder -schoons verwachten .Deze wandelpadjes lopen parallel met het wild kabellende riviertje, langs en onder rotsen, welke door het wassende water, diepe kloven hebben uitgevreten in de rotsenmassa.Verder naar het kleine, maar oh, zo origineel mooie, Scharnitser Alm. Vandaar verder het kronkelende riviertje volgen,om ook nog kayakers te  bewonderen , op de breder wordende rivier .

bergpadje volgen langs het kabbelende riviertje ook onder de rotsen door over enkele brugjes en dat water blijft maar stromen onze berggids Gebhard, das geen gewone Tiroler, en wij met zijn allen komen steeds terug, om hem te volgen de kleine wondermooie en originele  Scharnitser alm op de breder wordende rivier natuurlijk kayakers